אבחון פסיכודיאגנוסטי

אבחון פסיכודיאגנוסטי

אבחון פסיכודיאגנוסטי נועד בכדי להעריך בצורה הטובה ביותר את המבנה האישיותי של הנבחן.
האבחון מספק תשובות חשובות לגבי השפעתם של גורמים רגשיים שונים על אופן התפקוד של הנבדק בתחומים שונים כגון: כישורים ויכולות, והערכת אישיות. בהתאם לתוצאות המתקבלות, ניתן לקבוע האם יש צורך בתוכנית התערבות מתאימה, באיזו סוג של תכנית מדובר: תכנית לימודית, תפקודית או טיפולית, ולספק המלצות לגבי פעולות נוספות בהן כדאי לנקוט בכדי לסייע לנבדק.

אבחון פסיכודיאגנוסטי – ממה הוא מורכב?

האבחון מורכב ממבחנים שונים וביניהם: מבחני אינטליגנציה, מבחני אישיות ומבחנים נוספים.
איבחון פסיכודיאגנוסטי, מתבצע בדרך כלל לצורך מטרה מסוימת ובין היתר: לצורך כתיבת חוות דעת, כחלק ממבחני קבלה או כחלק מתהליך אבחון נפשי, אשר ייעודו לזהות את המקור לקשיים איתם מתמודד הנבחן. בסיום הליך האבחון, מופק על ידי המאבחן דוח מפורט אשר כולל פרטים אודות האישיות והכישורים של הנבחן, תוך התייחסות פרטנית לסיבה בגינה הוא הופנה מלכתחילה להליך אבחון.

אבחון פסיכודידקטי לעומת זאת, נועד בכדי לאפשר ולשים את האצבע על המקור לקשיים הלימודיים של הנבחנים. כאשר במסגרת האבחון, נבדקות היכולות הקוגניטיביות של הנבחן ולצדן, גם ניסיון לאתר קשיים נפשיים ורגשיים אשר קיימים אצל הנבדק, ועלולים גם הם להוות מקור משפיע על קשייו.
בהתאם לתוצאות האבחון, ניתנות המלצות להורים ולמסגרות הלימוד, על פעולות שונות בהן ניתן לנקוט על מנת לסייע לילד להתגבר על קשייו. להרחבה על הדרכת הורים.

כאמור, שני האבחונים נבדלים אלו ומאלו, הן במטרותיהם והן במתכונתם, אך "מטרת העל" המשותפת להם, טמונה בעובדה שהם מהווים כלי רב ערך, באמצעותו ניתן לאתר את מקור קשייו של הילד ובהתאם, לסייע לו להתגבר עליהם, בצורה הטובה ביותר.

למה לבחור בנו?

במרכז תכלת אנו מתמחים בביצוע אבחון פסיכודאגנוסטים ואבחונים פסיכודידקטיים לכל מטרה ובהתאמה מלאה לאותה המטרה, כמו גם לגילו של הנבדק. אנו מקפידים לבצע כל אבחון בסטנדרטים הגבוהים ביותר, במטרה לקבל את התמונה המלאה והנכונה, לגבי מקור קשייו של הילד. בהתאם לתוצאות האבחונים, הצוות המקצועי והמוסמך שלנו, מעניק את הכלים היישומים, העצות וההמלצות המתאימות אשר יכולות לסייע לילד בצורה הטובה ביותר.

לתיאום פגישת ייעוץ וקבלת מידע נוסף ניתן ליצור קשר