הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים – מבט פנימה

הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים – מבט פנימה

"אתה לא מקשיב לי!"
"למה את לא מפסיקה לזוז"?
"אולי תירגע כבר"!

הו כמה קשה כשיש לך הפרעת קשב וריכוז.
אבל איזו מתנה זו.

.

לא סתם אומרים, שאלו עם ADHD הביאו את העולם למצבו הנוכחי- מתקדם, יצירתי ובועט במוסכמות.

שכן על אף הכעס העולה מהסביבה והמנוע הפנימי המטריד הזה, שאינו כבה לעולם,
לאלו עם הפרעת קשב וריכוז:

יצירתיות מתפרצת,
כוח עמידה,
נחישות חסרת גבולות,
גישה מקורית לפתרון בעיות,
אינטליגנציה בשמיים
ואנרגיה שיכולה להספיק ל-8 אנשים. או יותר.

הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים – איך זה מרגיש

ראשית,
אם אתם שואלים איך זה מרגיש – כנראה שאין לכם הפרעת קשב וריכוז.
אבל בכל זאת, רוצים לדעת איך זה מרגיש?

בכל הנוגע להפרעת קשב וריכוז, העולם נחלק ל-2 חלקים:
אלו שעם, ואלו שבלי.

לאלו שבלי ישנה היכולת לסנן את כל אותם מראות, ריחות, תחושות וקולות – שמרחפים סביבם תדיר בחלל – אולם אינם רלוונטיים למה שהם עושים, באותו הרגע.

דמיינו לוח חלק ונקי, שנשאר חלק ונקי רוב הזמן.
כשצריך, כלומר, בשעת משימה לימודית לדוגמא – המידע על הלוח מאורגן בטבלאות מסודרות, קווים ישרים והרבה היגיון. כמעט כל המידע שקיים על הלוח אגב, רלוונטי מאד למשימה.
על הסף עומד שומר שמסנן את המידע המוזן פנימה – לרלוונטי, ולכזה שלא.

אולם עבור אלו המתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז, החיים הם לוח עמוס בפרטים רלוונטיים ושאינם רלוונטיים, בעלי אותו משקל.
על הלוח הזה, כמעט ולא נותר מקום פנוי.
מדוע?
משום שכל דבר, קטן ככל שיהיה, עובר את המסננת בקלות – ונכתב על הלוח:

זבוב על החלון.
מחשבות על המסיבה שתהיה הערב.
ה"תיק תיק" של זה שפותח וסוגר את העט לידך.

כאמור, למידע המגוון הזה,  ישנו משקל זהה, לזה שמגיע מפיה של המורה.
כלומר, כל פיסת מידע המועברת לתלמיד מאת המורה, שקולה לכל אחת מהסחות הדעת האחרות, המתרחשות בסביבתו של התלמיד.

מצליחים להבין כעת מדוע קשה כל כך, כמעט בלתי אפשרי –
לסיים את קריאת הדף עד תומו?
להבין מה הכוונה בשאלה?
להקשיב לקול "מורתי" אחד, כאשר יש כל כך הרבה קולות מסביב?

המציאות הזו, היא המציאות היומיומית עבור למעלה מ10% (!) מהתלמידים, דקה אחר דקה.
בכל רגע נתון, על התלמידים עם הפרעת קשב וריכוז, להתאמץ מאד בכדי לקבל תשובה לשאלה אחת:
האם כל מה שמתרחש סביבי, באמת רלוונטי לי עכשיו?

הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים – אז מה תרופות עושות?

מבלי להיכנס לדיון הבעד ונגד,
נאמר שהיום, יותר מאי פעם, לבעלי הפרעת קשב וריכוז האפשרות להצליח. בענק.

לתרופות יש חלק גדול מאד, בדרכי ההתמודדות עם הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים.
הן לא מתיימרות "לרפא" אותה, אלא מציעות דרכים יעילות להתגבר על הקושי.

התרופות השונות מאפשרות לחלקים הנוירולוגיים במוח, לתקשר טוב יותר האחד עם השני, ובהם הסנסורים השונים, העצבים המוחיים והמוליכים העיצביים .

אבל לתרופות השונות, יש גם חסרונות:
הן עלולות לדכא תיאבון,
הן עלולות להפריע להירדם
ומאידך –
הן עלולות ל"שייף" את המציאות, עד כדי נמנום ואפתיות.

הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים – אז איך אפשר לעזור?

כאמור, מעולם לעולם המערבי לא היה יותר להציע לבעלי הפרעות קשב וריכוז, יותר מאשר בימים אלה.

מגוון רחב של טיפולים התנהגותיים, תרופות מתקדמות ויעילות, היערכות והקלות מטעם מערכת החינוך, המלצות תזונה, המלצות שינה ומה לא.

אולם ראשית,
על מנת להתאים את הטיפול הנכון, יש להבין במדויק את תמונת המצב לגבי כל תלמיד.
מהי מידת הקשב? עד כמה יכול להתמקד לאורך זמן? היפראקטיבי? אימפולסיבי?

האבחונים של היום, מספקים תשובות ברורות לכל אותן שאלות.
אנחנו כאן בכדי לדאוג שהם נעשים בסביבה אופטימאלית, בפלטפורמה מתקדמת ובידיים מקצועיות.

אבחון MOXO – איך זה עובד?>

לתיאום פגישת ייעוץ וקבלת מידע נוסף ניתן ליצור קשר