כהורים, חשוב לנו שהילדים שלנו יצליחו בכל מה שהם עושים, כך שאם הם מגלים קשיים בלימודים, לא מכינים שיעורים וכחלק מכך, אנחנו אולי גם מקבלים הערות חוזרות ונשנות מהמורים על זה שהם מפריעים – דבר זה עלול לגרום לנו תחושת תסכול, אכזבה ולעיתים גם תחושת כישלון מהתפקוד שלנו כהורים.

אבל בכדי לסייע לילדים שלנו, שכנראה הקושי שלהם בלימודים מסב להם גם קשיים נוספים בחיים, חשוב שנתמקד במה שחשוב, בשלב הראשון, מתן אהבה ותמיכה לילד ובשלב הבא, נקיטת צעדים לזיהוי מקור הקושי ומציאת הפתרונות היעילים והאיכותיים ביותר אשר יסייעו לו להתגבר עליו. בהקשר זה כדאי לקרוא עוד על הדרכת הורים.

מהי לקות למידה?

על פי מומחים, כעשר אחוז מכלל האוכלוסייה מתמודד עם לקות למידה, אשר באה לידי ביטוי בקושי ברכישה של מיומנות למידה בסיסיות.
הבסיס לקיומה של לקות למידה הינו נוירולוגי, כאשר הסיבה ללקות אינה באמת ידועה. לקות למידה עלולה להסב לילד המתמודד איתה קשיים רבים.
חשוב להיות ערים לתסמינים המאפיינים לקויות למידה ובמידה ועולה ולו החשד הקל ביותר שלקות שכזאת מהווה את הגורם לקשיים של הילד, לפנות לאבחון מקצועי של לקויות למידה – כאן חשוב לציין שהתסמינים המאפיינים לקויות אלו משתנים בין הגילאים ותלויים בסוג הלקות, אך הנפוצים שביניהם הם : קושי בקריאה ובכתיבה (במצבים מסוימים הקושי יוביל להימנעות מוחלטת מקריאה), בעיות בהיגוי ואוצר מילים דל וקושי בתפיסת כמות או בחישוב.

קשב וריכוז אצל ילדים

מה חשוב לדעת על האבחון?

הדרך המומלצת ביותר לאבחן לקויות למידה היא באמצעות אבחון דידקטי ופסיכודידקטי.
בין המיומנות אשר נבדקות בהליך האבחון: כתיבה, הבעה בעל פה, קריאה, תפיסה חזותית, שמיעה, יכולות קונטיביות, אנגלית, יכולות חשבוניות ותפיסה מרחבית. כאשר האבחון מותאם לגיל הילד ולסוג הקשיים איתם הוא מתמודד.
האבחון המקיף אמור לא רק לאושש או לשלול את קיומו של ליקוי למידה אלא גם לשים את האצבע על סוג הליקוי קשיים נוספים שעולים ובהתאם, לאפשר למומחים ליצור תכנית לימודים פרטנית ומתן של המלצות וכלים אשר יסייעו לילד להתמודד עם הקושי ולהתגבר עליו.

עוד על אבחונים:

למה דווקא אצלנו?

אבחון לקויות למידה צריך להתבצע אך ורק על ידי אנשי מקצוע בעל ההשכלה והניסיון המתאים.
אנשים אשר אוחזים בידיהם את הכלים אשר יאפשרו להם להגיע לאבחנה מדויקת לגבי מצבו של הילד ועל ידי כך גם לספק לו את הסיוע הנכון.
במרכז תכלת, אנו דואגים לספק כלי עזר איכותיים ומקצועיים המאפשרים לנו להעניק לכם תמונה מדויקת אודות מצב הילד. כאשר, בהתאם לתוצאות אנו ממליצים על הפתרונות היעילים והמתאימים ביותר, אשר בכוחם לסייע לילד להתגבר על חולשות, לנצל בצורה נכונה את החזקות ולצאת לדרך חדשה השזורה בהישגים ובהצלחות.